söndag 14 februari 2010

liljevalchs 4


Detalj av typisk medelålders trött
vårsalongbesökare.

Vi skulle vara smarta och hungrade efter mat, tänkte att Blå Porten knappast kunde var smockfull innan lunch... en söndag. Herrejisses så fel, det fick bli brunch på Hasselbacken istället. Även om jag saknade hasselbackspotatisen kändes maten rätt ok. Och jag tror att jag närmar mig själva upplevelsen av vårsalongen när man tar med helheten. Promenad på Strandvägen, kommentera Malmstenbutiken, snömodd och ...Blå Porten -fullt som vanligt, trava runt och sen hem och vara fullständigt slut -tänka att näe, aldrig att jag ser nått bra konst på vårsalongen men en del roliga och fyndig detaljer, nått flabb -gärna om man samtidigt kan misskreditera någon gammal klasskompis, nån som i varje fall struntar i mig eller nån annan som mig som är på tok för stum för vårsalongen.



Detalj av textil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar