man vill nästan tro att det är en smula tendentiöst att spöken från förr förmår materialisera sig när man som minst önskar dem men när man kanske som mest behöver dem. Flow (från ordboken: Old dead words 1980-85 ) har alla i olika perioder. Ett permanent flow, eller flyt som vi numer säger, måste förr eller senare brytas för att nytt flyt skall infinna sig. Det blir som i det där dataspelet Super Mario, olika hinder som ploppar upp ur marken och som man måste hoppa över för att inte förlora liv. I dag var jag tvungen att göra ett sånt där skutt för ett hinder som ploppat upp från ingenstans. Spöket var i detta fall interaktivt och reagerade som alla spöken klumpigt och förutbestämt. Men det löser sig... har man flyt för länge så blir det lätt tråkigt och man börjar själv hitta på knep för att förkroppsliga egna bulor i marken. Interaktiva spöken är alltid roliga att lurleka lite med. I alla fall om man kan hålla dom på avstånd.
Sommarens stora Konsthallsutställning har fått titeln GHOST. Medverkande konstnärer blir bl.a. C Partos, A Kajfes, T Mozard, C Andersson m.fl. Trevlig helg.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar