måndag 24 maj 2010

dags för elevutställningar

ja det är ganska uppmuntrande med friska elevutställningar. Bra för cynismen, åt båda håll. Ena hållet betyder att man tänker åh näe inte en till Jockum, varför inte göra nått helt annat. Å åt det andra hållet tänker man, ahae -ja, men det där kanske inte är så knasigt tänkt. Och så går man på så där en det ena en det andra, jojjo jojjo.
Nu är det alltså jojjotider runt om i landet och de surt investerade CSN pengarna skall nagelfaras -ger det utdelning? Ser man till publikintresset så är det inte helt fy skam.

Den tågresa jag åker i dag kostar egentligen 1250kr enligt konduktören. Själv fyndade jag min biljett för 41kr. Likadant är det med konsten, ett konstverk kan kosta 1000 kr eller 2 mkr. Samma storlek samma färg -olika konstnärer. Upplevelsen av konstverket skiljer sig kanske åt beroende på vad som värderas högst. Bildupplevelsen (och tågresan) är i det närmaste likvärdigt... i alla fall tillräckligt ofta för att jag skall våga mig på att skriva om saken.
hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar