måndag 24 maj 2010

slow consumtion

jag har en granne i småland som jag kanske inte högaktar men ändå imponeras lite av.
Han berättade lite skämtsamt en gång när vi pratade om fackligt arbete att han blev elevrådsrepresentant i sin grundskola (det slutade där) enbart för att han var den i klassen som kunde läsa och skriva utan lärarstöd. Han är en sån där jobbajobbajobba och nu 35 år senare god för lite runda kanske 30 eller vad vet jag mer mkr.
Vi har likadana telefoner han och jag. Det är kanske därför vi har funnit varandra ute i åkern. Iphone generationen har slutat att titta tomt rakt ut och låta tankarna far runt runt lite som det behagar. Jag har beslutat att hoppa över även denna generation och satsar på en renovering av min fullständigt okrossbara 750i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar