söndag 19 december 2010

det här blir både och

Jag har ju humor, så Konstnärskolonin på typ TV 4 eller nått kan bli riktigt bra, men det kan också bli katastrof. Peter Settman är skoj sägs det, jag har inga åsikter om det, men jag funderar om inte min humor kräver något mer. Det är lite skoj att driva med konstnärerna, men det är samtidigt en stor skymf att inbilla någon att bara för att man är kändis kan man på en månad bli konstnär. Men jag säger inte heller nej till tanken. Visst kan man lära sig väldigt mycket teknik, material och metoder på en intensivkurs. Men det är ju inte säkert att man blir konstnär bara för det. Men å andra sidan kan man ju lära sig köra bil och till och med få körkort på en månad. Jämförelsen haltar då konst inte bara är färdighet och skicklighet. Vad är konst då? Låt oss se om TV 4 kan lösa problemet.
Läs mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar