lördag 9 juli 2011

Ghost på Galleri Gerlesborg och Gerlesborgs konsthall

två veckors intensivt arbete med installationen av Ghost och jag missar vernissagen. Det började bra men sedan började oförklarliga händelser sätta käppar i planeringen. Projektorer börjar hoppa, en "top of the line" dator visar sin dystraste sida. En vägg måste flyttas och kablar är för korta. Nått är inte i fas. Men utställningen blir fantastisk bra och jag själv däckar i yrsel och total utmattning. Inte ens riviga kallduschar och bäcksvart kaffe får mig på fötterna. Det är bara att ställa in närvaron och sova, äta, dricka i kapp sig inför semestern. Nu vet jag att jag också är dödlig och de väntar på mig. Men mitt recept mot de som jagar blir att äta bra, sova 8 timmar och dricka vatten när kroppen svettas. Lite vitaminer och tillförsel av salt skadar inte heller. Jag har lurat spöket igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar